Działania w pracowni dzielą się na trzy podstawowe obszary: praktyczny (praca z obrazem zorientowana na eksperyment), filozoficzny (praca z pojęciem obrazu, próby rozumienia własnej praktyki i fenomenu sztuki) oraz społeczny (praca z ludźmi działającymi w wymienionych wyżej dziedzinach). Pomiędzy tymi uzupełniającymi się rejestrami rozpina się spektrum działalności artysty. Zależy nam na wspólnej nauce swobodnego przechodzenia z obszaru do obszaru, poruszania się między nimi.
Obraz traktujemy jako formę, która może podlegać rozmaitym transformacjom. Eksperymenty formalne – w tym wypróbowywanie różnych narzędzi sztuki (film, instalacja przestrzenna, obiekt etc.) – uruchamiają proces poszukiwania indywidualnego trybu wypowiedzi artystycznej. Korzystając z różnorodności naszych doświadczeń, towarzyszymy osobom studiującym w tym procesie. Praca nad projektami rozwija się przez cały semestr w trybie rozmów, których punkt wyjścia stanowią nieodzownie konkretne materiały wizualne (lub dźwiękowe etc.).
Sztuka może mieć dla człowieka transformacyjny charakter także w szerszym kontekście. Jednym z naszych celów jest omówienie obrazu jako fenomenu, który organizuje sposoby myślenia i bycia, kształtuje ludzką podmiotowość. W ramach wykładów wprowadzających w filozofię kultury podejmujemy próby konceptualizacji sztuki.
Zasadniczą sferą, w której sztuka znajduje urzeczywistnienie, są relacje międzyludzkie. Ważną częścią programu pracowni jest praca z doświadczonymi artystami, kuratorami i/lub galerzystami, a także wyjazdy (odwiedzanie galerii, studio visits etc.) i organizacja wystaw.
Image Transformation Studio is interested in what can’t be seen and in thinking by looking.