Wiktoria: „Jak sadzić kamienie? O transmisji, przywłaszczeniu i aktywnym uczestnictwie” | Wykład TIPO | 31/03/23

piątek 31.03.2023
godz. 17:15

Aby dołączyć do spotkania wideo, kliknij ten link: https://meet.google.com/szn-xvnh-moc

Wiktoria — urodzona w 1991 roku w Lublinie, ukończyła Akademię Sztuk Pięknych w Warszawie. Mieszka i pracuje w Paryżu i Lublinie. 

Jej najnowsze prace poświęcone są relacji człowieka z naturą. Tworzy instalacje performatywne, obiekty, efemeryczne ślady i rytuały. Prace inspirowane są otwartą i swobodną ideą rzeźby, gdzie zanika granica dwóch materii. Rzeźba to kamień, roślina oraz obejmujące ją ciało oraz przestrzeń pomiędzy nimi; istnieje ona tylko poprzez fizyczne spotkanie i interakcję.

Jej projekty były prezentowane m.in. w Muzeum Sursock w Bejrucie, Pudong Art Museum w Szanghaju, MUCEM w Marsylii, Muzeum Fotografii w Rydze, Cloud Seven w Brukseli, Musée de l’Elysée w Lozannie, HKW w Berlinie, w Auditorium Luwru w Paryżu. 

Jej prace były nagrodzone przez Oscar Barnack Newcomer Leica Award (2015), Prix pour la Photographie de la Fondation des Treilles (2016), Coming OUT Najlepsze Dyplomy, Warszawa (2016),  Prix Madame Figaro oraz Discovery Award Public Choice na Festiwalu Rencontres d’Arles (2018), Talent Contemporaines Francois Schneider Foundation (2019), Prix Art of Change, Paryż (2021). Są częścią kolekcji prywatnych i publicznych.

Była zaangażowana w tworzenie Glosariusza, podczas projektu PROLOG+1 “Trouble in Paradise” do Pawilonu Polskiego na Biennale Architektury (2021) w Wenecji.

http://www.wiktoriawojciechowska.com/

The Study of Traces, Elm, photographed performances, 2019-2020
Stone as a statement, public Imprint-Sculpture, Anderlecht, Brussels, 2022
Traces:Relief, collective performance, Stroboskop, Zachęta, Warszawa, 2021-2022
Stone as a statement, public Imprint-Sculpture, Anderlecht, Brussels, 2022
Sparks, The Squad, collage of gold leaves on the mobile phone picture from the soldier, 2015
Sparks, Andriy, 27, astronomy graduate. Picture was taken after he spent 9 months in the war zone, spring 2015.

Comments are closed